Travelling the World

Travelling the World is een eigentijdse aardrijkskundemethode voor het basisonderwijs. De methode maakt leerlingen vertrouwd met de wereld waarin wij leven. Op aantrekkelijke wijze wordt duidelijk dat aardrijkskunde verbonden is met de wereld om ons heen en het dagelijkse leven. Samen met de leerkracht gaan de leerlingen op reis, verkennen de wereld dichtbij en ver weg en ontdekken hoe fascinerend deze is.

Eigentijds en aansprekend

Travelling the World gaat ervanuit dat wij de wereld als een geheel beleven. Daarom zijn alle leerlingen geografen. Ze leven in de wereld en hebben er ook kennis van. Daar sluit de methode bij aan. Travelling the World geeft leerlingen grip op de wereld en werkt aan de ontwikkeling van een geografisch wereldbeeld, kennis van en inzicht in ruimtelijke vraagstukken en een aardrijkskundige manier van denken. Op authentieke wijze maken leerlingen kennis met aardrijkskunde.

Topografie

De topo 300 is geïntegreerd in de methode. In de digitale leerlingenomgeving wordt de topo geoefend en getoetst. Zo wordt er op betekenisvolle wijze gewerkt aan ruimtelijke oriëntatie en kaartvaardigheden.

Vakoverstijgend

Travelling the World zoomt in met de bril van aardrijkskunde. Dat heb je nodig om de wereld beter te begrijpen. Tegelijkertijd is er aandacht voor vakoverstijgende perspectieven, zoals geschiedenis, natuur en wetenschap en techniek.

Burgerschap

In het onmetelijke universum staat een unieke planeet, onze aarde. Zover wij weten is het de enige planeet waar leven is. Het is een wonder dat ons universum bestaat, zo subtiel als alles op elkaar afgestemd is. Onze nieuwsgierigheid gebruiken we om de aarde te onderzoeken en met onze creativiteit bewerken we de aarde.  Dat vraagt om zorgvuldig en verantwoordelijk gedrag. Travelling the World laat zien hoe fascinerend alles op onze aarde samenhangt en functioneert. Tegelijk is er aandacht voor onderwerpen, zoals, cultuurverschillen, natuurrampen, migratie, milieu of de verdeling van rijkdom en armoede.

 Zo ontwikkelen leerlingen een realistisch wereldbeeld. Enthousiast over de mooie dingen en verantwoordelijk voor waar je het verschil kunt maken. Dat hoort bij goed burgerschap.

 

Doorgaande leerlijn
Junior Explorers is de methode wereldoriëntatie voor groep 3-4 en sluit naadloos aan op Travelling the World. Zo heeft u een doorgaande leerlijn voor groep 3-8.

Slim georganiseerd

Travelling the World brengt orde en samenhang aan in de grote hoeveelheid onderwerpen uit de wereld van de aardrijkskunde. Dit is zichtbaar in de opbouw van de methode. Ieder leerjaar bestaat uit vijf hoofdstukken. In groep 5 bestaat een hoofdstuk uit twee vensters van elk twee lesuren, dat is 20 lesuren per jaar. In de groepen 6-8 bestaat een hoofdstuk uit drie vensters van elk twee lesuren, dat is 30 lesuren per jaar.

Materialen
Travelling the World werkt met een (digitale) handleiding voor de leraar. De leerlingen werken met een aantrekkelijk leerdagboek in de vorm van een reisgids. De gebruiksvriendelijke digitale leerlingenomgeving maakt de methode compleet. Dankzij ons slimme digitale platform is de methode altijd up to date.

Bezoek de website: www.travellingtheworld.eu

Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World
Travelling the World