Inloggen

Pieter Dirk Blom

pd2Pieter Dirk Blom (1982) is als educatief ontwerper, trainer en coach werkzaam bij Edu-Sign. Het is mijn passie een bijdrage te leveren aan betekenisvol onderwijs waarin diepgang en kwaliteit sleutelwoorden zijn. Deze bijdrage lever ik door het ontwikkelen van leeromgevingen waarin vreugde, verbinding en vorming samenkomen. Zorgvuldig ontwikkelde leeromgevingen maken het mogelijk dat kinderen en volwassenen persoonlijk worden gevormd, er met vreugde wordt geleerd en dat inhouden betekenis krijgen.
Mijn kennis van het onderwijs en het ontwikkelen van leeromgevingen gebruik ik om leraren goed en beproefd onderwijskundig gereedschap in handen te geven. Met dit gereedschap zijn leraren in staat om in het leerproces de kwaliteiten van zichzelf en hun leerlingen optimaal te benutten.
Mijn motto vertaalt zich door in de praktijk van onderwijsontwikkeling, training en coaching: ‘in de ontwikkeling van en training met educatieve designs: ‘The real voyage of discovery consists not in seeking new lands but in seeing with new eyes.’ (Proust) 

Kennis en ervaring

Als leraar primair onderwijs was het mijn drive mijn leerlingen te laten leren met inzicht in, begrip van en betrokkenheid op de werkelijkheid. Hierbij gebruikte ik de reguliere onderwijsmethoden en ontwikkelde (samen met collega’s) eigen lesmateriaal.
Als gecertificeerd coach stimuleerde ik collega’s en leraren-in-opleiding de ontwikkeling van hun talenten en leerkrachtvaardigheden. Het verbeteren van de kwaliteit van leraren is voor mij de sleutel voor het verbeteren van de onderwijskwaliteit.
Met mijn vaardigheden in en kennis van het ontwikkelen van leeromgevingen zorg ik ervoor dat leraren goed gereedschap in handen krijgen om boeiend onderwijs te geven. Dit gereedschap geeft leraren sturing en houvast én biedt alle ruimte voor eigen creativiteit. Door mijn ervaring als leraar primair onderwijs weet ik waar leraren en leerlingen behoefte aan hebben en wat wel of niet werkt in de schoolpraktijk. Het materiaal op de tekentafel sluit zo nauw aan op de onderwijspraktijk.

Persoonlijk

Ik ben iemand die met de volgende steekwoorden getypeerd kan worden: brede interesse, allergisch voor oppervlakkigheid, betrouwbaarheid, creatief, communicatief, doorzetter en onderzoekende houding. Deze kwaliteiten wil ik inzetten om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Een inzet vanuit de les van Shakespeare: ‘Denk in lichtjaren, bedwing mijlen, loop stap voor stap.’

Social Media

Volg mij via de social media

Linkedin